Άρθρα  

  1. Δημοφιλή
  2. Τελευταία
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Διερμηνευτής ΓΛΩΣΣΑΣ

Επισκέψεις:26240

Διερμηνευτής ΓΛΩΣΣΑΣ

Στον Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα όπως κ...

Περισσότερα...

EasyLogo

Επισκέψεις:12020

EasyLogo

Η EasyLogo είναι ένα απλοποιημένο περιβάλλον Logo όπου ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει απλές ακολουθίες εντολών σχεδίασ...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:10949

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...

App Inventor

Επισκέψεις:9417

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Επισκέψεις:7862

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα πρώτα βήματα των μαθητών στην αλγοριθμική, όπου είναι...

Περισσότερα...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

App Inventor

Επισκέψεις:9417

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

GameSalad Creator

Επισκέψεις:3345

GameSalad Creator

Το GameSalad Creator μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παιχνιδιών και αλληλεπιδραστικών εφαρμογών από μαθητές ...

Περισσότερα...

Robot Obstacle Course

Επισκέψεις:1881

Robot Obstacle Course

Ένα παιχνίδι στο οποίο καλείται ο μικρός προγραμματιστής - μηχανικός να προσαρμόσει κατάλληλα τα κυκλώματα ενός ρομπότ ώ...

Περισσότερα...

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Επισκέψεις:7862

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα πρώτα βήματα των μαθητών στην αλγοριθμική, όπου είναι...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:10949

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...
   

Kodu

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(4 ψήφοι)
  • Δημιουργήθηκε από : Microsoft Research
  • Ημερομηνία εμφάνισης : 2009
  • Τελευταία έκδοση - Έτος: 1.3.5.0 - 2013
  • Προγραμματιστικό μοντέλο : Αντικειμενοστραφής, Οδηγούμενος από γεγονότα προγραμματισμός
  • Ελληνικό περιβάλλον : Ναι
  • Επιρροές από : Logo, AgentSheets, Squeak, Alice
  • Άδεια : Διατίθεται δωρεάν

Το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού Kodu παρέχει την δυνατότητα εξοικείωσης του αρχάριου προγραμματιστή με βασικές έννοιες του προγραμματισμού μέσα σε ένα περιβάλλον αντικειμενοστραφές και οδηγούμενο από γεγονότα. Προτείνεται για την διδασκαλία του προγραμματισμού στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού όπως και στο Γυμνάσιο όπου η δημιουργία παιχνιδιών σε ένα τρισδιάστατο κόσμο, με το εύχρηστο και προσιτό περιβάλλον του Kodu, μπορεί να προσφέρει ένα μεγάλο βαθμό κινητοποίησης των μαθητών.

Γνωριμία

To Kodu είναι ένα περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού, που πρωτοεμφανίστηκε το 2009, αναπτύχθηκε από τα FUSE Labs της Microsoft με σκοπό την σχεδίαση παιχνιδιών και γενικότερα αλληλεπιδραστικών τρισδιάστατων κόσμων. Σχεδιάστηκε για να λειτουργεί μόνο σε Xbox 360 και λειτουργικά Microsoft. Η σχεδίαση του  Kodu βασίστηκε σε αρχές σχεδιασμού άλλων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων  προγραμματισμού όπως της Logo, του AgentSheets, Etoys (Squeak) και Alice. Σχεδιάστηκε έτσι ώστε να είναι ένα δημιουργικό και ευχάριστο περιβάλλον για τον κάθε χρήστη αλλά ιδιαιτέρως για να είναι προσιτό και εύχρηστο σε παιδιά μικρής ηλικίας. Κάποιες από τις ιδιαιτερότητες του περιβάλλοντος Kodu είναι το παραμετροποιήσιμο τρισδιάστατο περιβάλλον σχεδίασης και ο ιδιαίτερος τρόπος προγραμματισμού που εμπεριέχει.

Ο προγραμματισμός στο Kodu έχει απαλλαχθεί από την εφαρμογή πολλών βασικών εννοιών προγραμματισμού που βρίσκουν εφαρμογή σε άλλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα προγραμματισμού. Ο προγραμματισμός βασίζεται σε μια σειρά από οδηγίες της μορφής, όταν συμβεί κάτι τότε κάνε αυτό (WHEN... DO...). Ένα παράδειγμα εντολής γραμμένης με περιγραφικό τρόπο είναι:  When – see – red – fruit >  Do – move – towards – quickly. Βέβαια ο προγραμματισμός στο Kodu γίνεται με οπτικό τρόπο, επιλέγοντας με το ποντίκι ή το χειριστήριο του Xbox συνθήκες και ενέργειες που θα συμβούν όταν ισχύει η συνθήκη, και προσθέτοντάς τα στην οδηγία που θα δημιουργηθεί. Για να λάβει χώρα ο προγραμματισμός προηγουμένως πρέπει να έχει δημιουργηθεί ένας κόσμος τριών διαστάσεων (με την πληθώρα των εργαλείων που παρέχονται) και να έχουν προστεθεί τα αντικείμενα και χαρακτήρες (από ένα μεγάλο αριθμό που επίσης παρέχεται από το περιβάλλον) που θα δρουν μέσα  σε αυτόν. Η συμπεριφορά κάθε αντικειμένου – χαρακτήρα και ο τρόπος αλληλεπίδρασης αυτού με τον κόσμο είναι αυτά που καθορίζονται με τον προγραμματισμό.

Βασικά συστατικά του περιβάλλοντος Kodu είναι:

  • Το κύριο μενού που εμφανίζεται με την είσοδο στο Kodu, όπου μπορεί επιλεχθεί η δημιουργία ενός νέου κόσμου «Νέος κενός κόσμος», η επιλογή εμφάνισης κόσμων που υπάρχουν τοπικά στον υπολογιστή «Ο κόσμος του Kodu» (κόσμοι δημιουργημένοι από τον χρήστη, κόσμοι από την εγκατάσταση του Kodu και κόσμοι οι οποίοι έχουν μεταφορτωθεί τοπικά από την κοινότητα), η επιλογή εμφάνισης κόσμων που υπάρχουν στην κοινότητα του Kodu «Κοινότητα» (κόσμοι του χρήστη εάν έχει μοιραστεί κάποιους αλλά και άλλων χρηστών), η επιλογή ρυθμίσεων γενικών παραμέτρων του περιβάλλοντος «Επιλογές», η επιλογή «Βοήθεια» και «Έξοδος από το Kodu».

  • To βασικό περιβάλλον σχεδίασης του Kodu:

    • Με τις οδηγίες χρήσης στο πάνω αριστερά μέρος.

    • Το μενού εικονιδίων στο κάτω μέρος (με διάφορα εργαλεία και επιλογές όπως Αρχικό μενού, Παίξε παιχνίδι, Μετακίνηση κάμερας, εργαλείο προσθήκης ή επεξεργασίας χαρακτήρων και αντικειμένων, εργαλείο μονοπατιών, Βούρτσα εδάφους, εργαλείο δημιουργίας λόφων ή κοιλάδων, εργαλείο κάνε το έδαφος ομαλό ή επίπεδο, εργαλείο τράχυνσης εδάφους, εργαλείο προσθήκης / αφαίρεσης / χρωματισμού νερού, εργαλείο διαγραφής και η επιλογή Αλλαγή ρυθμίσεων κόσμου).

    • Τον κεντρικό χώρο όπου γίνεται η σχεδίαση του κόσμου από τον χρήστη με την χρήση των εργαλείων του μενού εικονιδίων.

    • Την περιοχή ορισμού των οδηγιών που καθορίσουν την συμπεριφορά και την αλληλεπίδραση των χαρακτήρων και αντικειμένων του κόσμου.

  • Το παράθυρο εκτέλεσης του κόσμου που δημιουργείται, όπου παρατηρείται η συμπεριφορά και η αλληλεπίδραση των αντικειμένων και χαρακτήρων  του κόσμου, που έχει ρυθμιστεί σύμφωνα με τις οδηγίες που ορίστηκαν από τον χρήστη.

  • Το αρχικό μενού όπου μπορεί ο χρήστης να αποθηκεύσει τον κόσμο που δημιουργεί, να εκτυπώσει τον κώδικα που έχει δημιουργήσει στον κόσμο του αλλά κ.ά.

To Kodu λειτουργεί σε περιβάλλοντα Windows και  Xbox 360

To Kodu είναι διαθέσιμο στα ελληνικά.

Σύνδεσμος μεταφόρτωσης: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=10056

Έκθεση εικόνων

3 σχόλια

  • Σύνδεσμος σχολίου Παναγιώτης Σάββατο, 06 Ιουλίου 2013 06:14 δημοσιεύθηκε από Παναγιώτης

    Πολύ καλό και απλό στη χρήση του.
    Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και από μαθητές υψηλότερης βαθμίδας εκπαίδευσης (ΓΕΛ) μη τεχνολογικής κατεύθυνσης, για παράδειγμα στο επιλεγόμενο μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, με σκοπό την εξοικείωσή τους με προγραμματιστικά εργαλεία.

  • Σύνδεσμος σχολίου Eleni Σάββατο, 08 Δεκεμβρίου 2012 19:44 δημοσιεύθηκε από Eleni

    OYAOY!!!!!!!

  • Σύνδεσμος σχολίου Πάνος Τρίτη, 04 Δεκεμβρίου 2012 20:14 δημοσιεύθηκε από Πάνος

    Φανταστικό εργαλείο!!!

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
   

                                                              Περιβάλλοντα Εισαγωγής στον Προγραμματισμό από Γκοτσιόπουλο Παναγιώτη (Allrounder template)

                                                                                                                   Χάρτης Συνδέσμων Διαδικτυακού Τόπου