Άρθρα  

  1. Δημοφιλή
  2. Τελευταία
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

EasyLogo

Επισκέψεις:5674

EasyLogo

Η EasyLogo είναι ένα απλοποιημένο περιβάλλον Logo όπου ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει απλές ακολουθίες εντολών σχεδίασ...

Περισσότερα...

App Inventor

Επισκέψεις:5510

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

Alice

Επισκέψεις:4386

Alice

Στο περιβάλλον προγραμματισμού Alice δίνεται η δυνατότητα εξοικείωσης των μαθητών με έννοιες του προγραμματισμ...

Περισσότερα...

GameMaker

Επισκέψεις:4188

GameMaker

Το περιβάλλον του GameMaker και η δημιουργία απλών παιχνιδιών σε αυτό μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη επαφή μαθητών Δημοτ...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:4128

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

App Inventor

Επισκέψεις:5510

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

GameSalad Creator

Επισκέψεις:1986

GameSalad Creator

Το GameSalad Creator μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παιχνιδιών και αλληλεπιδραστικών εφαρμογών από μαθητές ...

Περισσότερα...

Robot Obstacle Course

Επισκέψεις:938

Robot Obstacle Course

Ένα παιχνίδι στο οποίο καλείται ο μικρός προγραμματιστής - μηχανικός να προσαρμόσει κατάλληλα τα κυκλώματα ενός ρομπότ ώ...

Περισσότερα...

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Επισκέψεις:2180

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα πρώτα βήματα των μαθητών στην αλγοριθμική, όπου είναι...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:4128

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...
   

Γλωσσομάθεια

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)
  • Δημιουργήθηκε από : Νικολαϊδης Σπυρίδων
  • Ημερομηνία εμφάνισης : 2004
  • Τελευταία έκδοση - Έτος: 9.2.2
  • Προγραμματιστικό μοντέλο : Δομημένος, Διαδικασιακός προγραμματισμός
  • Ελληνικό περιβάλλον : Ναι
  • Επιρροές από : -
  • Άδεια : Διατίθεται δωρεάν το εκτελέσιμο

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια μπορούν να διδαχτούν έννοιες του δομημένου προγραμματισμού όπως δομές ακολουθίας, ελέγχου, επανάληψης, ορισμός μεταβλητών, χρήση  πινάκων, εντολών εισόδου / εξόδου, χρήση αριθμητικών παραστάσεων, λογικών ελέγχων με συγκριτικούς και λογικούς τελεστές, ορισμό διαδικασιών (και με πέρασμα παραμέτρων) και συναρτήσεων. Επίσης, στο περιβάλλον της Γλωσσομάθειας, υπάρχει η δυνατότητα εμφάνισης και των διαγραμμάτων ροής των ήδη δημιουργημένων προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ".

Γνωριμία

Η Γλωσσομάθεια είναι περιβάλλον προγραμματισμού που δημιουργήθηκε και συντηρείται από Νικολαΐδη Σπυρίδων. Η πρώτη  έκδοση του δημιουργήθηκε το 2004 στα πλαίσια πτυχιακής εργασίας του δημιουργού. Όπως αναφέρεται από τον δημιουργό του περιβάλλοντος ο αρχικός στόχος της ΓλωσσοΜάθειας ήταν να λειτουργήσει υποστηρικτικά στην διδασκαλία της Ανάπτυξης εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (ΑΕΠΠ), όμως σύντομα ξεπέρασε τα όρια αυτού του μαθήματος και πλέον χρησιμοποιείται στη δευτεροβάθμια αλλά και τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε περιπτώσεις που στη διδακτέα ύλη περιλαμβάνεται το αντικείμενο του προγραμματισμού.

Ο προγραμματισμός μέσα στο περιβάλλον γίνεται με την εισαγωγή κειμένου στην περιοχή επεξεργασίας κώδικα. Η γλώσσα που υποστηρίζεται από το περιβάλλον είναι η ΓΛΩΣΣΑ, που είναι η γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιείται στα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος ΑΕΠΠ της Γ' Λυκείου για την ανάπτυξη προγραμμάτων. Υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής / παρακολούθησης / απασφαλμάτωσης του προγράμματος με μια πληθώρα εργαλείων που προσφέρονται στο περιβάλλον.

Επίσης στο περιβάλλον υπάρχει και η δυνατότητα δημιουργίας των διαγραμμάτων ροής των προγραμμάτων που έχουν δημιουργηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο ένα ακόμα εναλλακτικό τρόπο απεικόνισης του προγράμματος.

Βασικά συστατικά του περιβάλλοντος προγραμματισμού Γλωσσομάθεια είναι:

  • Το μενού επιλογών όπως και τα εικονίδια εργαλείων που περιέχουν επιλογές διαχείρισης αρχείων, καθορισμού τρόπου εκτέλεσης του προγράμματος, επεξεργασίας του κώδικα, επιλογές μορφοποίησης του περιβάλλοντος της Γλωσσομάθειας και  επιλογές βοήθειας  για το περιβάλλον και την ΓΛΩΣΣΑ.

  • Η περιοχή προγραμματισμού όπου εισάγεται σε μορφή κειμένου το πρόγραμμα.

  • Η περιοχή που περιέχει την καρτέλα Εισαγωγή όπου υπάρχουν λίστες με τις εντολές και δομές που χρησιμοποιούνται στην ΓΛΩΣΣΑ και υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής αυτών με κλικ του ποντικιού και την καρτέλα Παρακολούθηση όπου είναι δυνατή η παρακολούθηση τιμών μεταβλητών, εκφράσεων καθώς και των υποπρογραμμάτων που καλούνται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης του προγράμματος.

  • Η περιοχή που περιέχει την καρτέλα Μηνύματα όπου εμφανίζονται μηνύματα λαθών του προγράμματος από το περιβάλλον, την καρτέλα Οθόνη όπου κατά την εκτέλεση του προγράμματος, εισάγονται τα δεδομένα των εντολών «ΔΙΑΒΑΣΕ» και εμφανίζονται τα αποτελέσματα των εντολών «ΓΡΑΨΕ» που έχουν οριστεί στο πρόγραμμα, και  η καρτέλα Δεδομένα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καταγραφή δεδομένων σε μορφή πίνακα που θα χρησιμοποιούνται από το πρόγραμμα κατά την διάρκεια της εκτέλεσής του.

  • Η γραμμή κατάστασης, στο κάτω μέρος του περιβάλλοντος, που εμφανίζονται μηνύματα της τρέχουσας κατάστασης του προγράμματος.

 

Προτάσεις Διδασκαλίας

"ΓλωσσοΜάθεια - Ασκησιολόγιο" από spinet.gr

Συζητήσεις, ασκήσεις και αρχεία για Α.Ε.Π.Π. στο "Το Στέκι των Πληροφορικών"

Λυμένες ασκήσεις από Νικολακάκη Γιώργο

Ασκήσεις και φύλλα ερωτήσεων στο algorithmlessonsforbeginners.wikispaces.com

Α.Ε.Π.Π. (σχολικά εγχειρίδια, πρόγραμμα σπουδών...) στον διαδικτυακό τόπο Ψηφιακό Σχολείο 

Πληροφορίες για Α.Ε.Π.Π. από ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

Πληροφορίες για Α.Ε.Π.Π. στον ιστότοπο Πληροφορική στην Εκπαίδευση από τον Νίκο Αδαμόπουλο

Σχέδια μαθήματος και φύλλα δραστηριοτήτων από το εκπαιδευτικό πακέτο "Αλγοριθμική" του έργου Πλειάδες- Ενότητα Νηρηίδες  «Αλγοριθμική-Προγραμματισμός»

To Ιστολόγιο Πληροφορικής με υλικό για Α.Ε.Π.Π. (παρουσιάσεις, φύλλα ασκήσεων, λύσεις...) του Μισαηλίδη Άνθιμου

VLE υποστήριξης μαθήματος Α.Ε.Π.Π. (Πορεία μαθημάτων, θεωρία, ασκήσεις, παρουσιάσεις...) από Αθανάσιο Δημόπουλο

Διαδικτυακός τόπος για υποστήριξη μαθήματος Α.Ε.Π.Π. (θεωρία, ασκήσεις, διαγωνίσματα, σταυρόλεξα...) από Τσιωτάκη Παναγιώτη

Φυλλάδια θεωρίας, διαγωνίσματα, ασκήσεις από Α.Ε.Π.Π. σε Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης του Τσιωτάκη Παναγιώτη

Βίντεο επίλυσης ασκήσεων από Α.Ε.Π.Π. από Τσιοτάκη Παναγιώτη στο YouTube

Βίντεο επίλυσης ασκήσεων από τετραδίο μαθητή Α.Ε.Π.Π. από κανάλι arnos.gr στο YouTube

Βίντεο μαθήματα για Α.Ε.Π.Π. από Ζυγούρη Σπυρίδων στο videolearner.com

Διαδικτυακός τόπος για Α.Ε.Π.Π. (θεωρία, ασκήσεις, πανελλήνιες, μεθοδολογία...) στο aepp.wordpress.com

Διαδικτυακός τόπος για την εισαγωγή στους Αλγόριθμους και στον Προγραμματισμό από Νεοκλέους Μαρία

Διαδικτυακός τόπος με υλικό για Α.Ε.Π.Π. από Δουκάκη Σπύρο

Ιστολόγιο "Η Πληροφορική στο Σχολείο" με υλικό για Α.Ε.Π.Π. (παρουσιάσεις, σχέδια μαθήματος, ασκήσεις, τεστ...) από Σαρημπαλίδη Ιωάννη

Φυλλάδια ασκήσεων ΑΕΠΠ Collection by Σαρημπαλίδης Ιωάννης

Ιστολόγιο με υλικό για Α.Ε.Π.Π. (παρουσιάσεις, tests, σταυρόλεξα θεωρίας...) από Καραμαούνα Πολύκαρπο

Ιστολόγιο με υλικό για Α.Ε.Π.Π. (παρουσιάσεις, ασκήσεις, φύλλα εργασίας, διαγωνίσματα...) από Κοκκινίδη Ιωάννη

Ιστολόγιο με υλικό για Α.Ε.Π.Π. του Καρύδη  Νικόλαου

Παρουσιάσεις για Α.Ε.Π.Π. από Παπαλουκά Γεώργιο

Προτεινόμενες διδασκαλίες (παρουσιάσεις) για το μάθημα Α.Ε.Π.Π. από Αρβανιτάκη Ιωάννη

Σημειώσεις θεωρίας με ασκήσεις για Α.Ε.Π.Π. από Μπουμπούλη Παντελή

Συλλογή επαναληπτικών διαγωνισμάτων σε word στο irodis.blogspot.gr

Υλικό για Α.Ε.Π.Π.  (ασκήσεις, λύσεις, πανελλήνιες...) από Αραποστάθη Μάριο

Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (παρουσιάσεις, ασκήσεις, λύσεις...) από Λιοντάκη Βασιλεία

Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (θεωρία, ασκήσεις, διαγωνίσματα...) από Μουρατίδη Χρήστο

Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (θεωρία, ασκήσεις. λύσεις, ερωτήσεις, απαντήσεις...) από Μαλακούδη Γεώργιο στο Λύκειο Μουδανιών

Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (παρουσιάσεις, ασκήσεις, λύσεις...) στο www.didaskalia.eu

Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (παρουσιάσεις, ασκήσεις, τυπολόγια γλωσσών, λύσεις, βίντεο...) στο 'Αλγόριθμοι & Προγράμματα' από Λάμπρου Σάκη

Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (σημειώσεις θεωρίας, ασκήσεις, λύσεις...) από 'Υποστηρικτικό Υλικό Μαθημάτων Πληροφορικής' του Αρταβάνη Μιχάλη

Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (ύλη, θέματα, ασκήσεις, λύσεις...) από Μπαλάσα Αντώνη

Yλικό Α.Ε.Π.Π. (συμβόλαιο και πορεία μαθήματος, ασκήσεις, παρουσιάσεις, μεθοδολογία...) από Χλαπάνη Γ. και Μηναϊδη Α

Υλικό για Α.ΕΠ.Π. (σημειώσεις θεωρίας, διαγωνίσματα, λύσεις...) από Ουγιάρογλου Στέφανο

Υλικό για Α.Ε.Π.Π. από Τσαμπίκα Καράκιζα

Ασκήσεις για το Μάθημα Α.Ε.Π.Π. από Στυλιάδης Κωνσταντίνο

Ασκήσεις και λύσεις αυτών από Κάββαλο Στέλιο

Φυλλάδια Ασκήσεων από Καραχρήστο Χριστόφορο

E-book για Α.Ε.Π.Π. 50 βασικοί αλγόριθμοι από mathitest.gr

 

H ΓλωσσοΜάθεια μπορεί να εγκατασταθεί σε περιβάλλοντα Windows.

Έχει ελληνικό περιβάλλον και ο σύνδεσμος μεταφόρτωσης είναι: http://spinet.gr/glossomatheia/download/

 

1 σχόλιο

  • Σύνδεσμος σχολίου ΒΙΝΑΤΣΕΛΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ Δευτέρα, 08 Ιουλίου 2013 09:11 δημοσιεύθηκε από ΒΙΝΑΤΣΕΛΛΑ ΔΗΜΗΤΡΑ

    Ο ιστότοπος παρέχει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες για την πλήρη κατανόηση και χρήση του συγκεκριμένου περιβάλλοντος προγραμματισμού.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
   

                                                              Περιβάλλοντα Εισαγωγής στον Προγραμματισμό από Γκοτσιόπουλο Παναγιώτη (Allrounder template)

                                                                                                                   Χάρτης Συνδέσμων Διαδικτυακού Τόπου