Γνωριμία
Η Γλωσσομάθεια είναι περιβάλλον προγραμματισμού που δημιουργήθηκε και συντηρείται από Νικολαΐδη Σπυρίδων. Η πρώτη έκδοση του δημιουργήθηκε το 2004 στα πλαίσια πτυχιακής εργασίας του δημιουργού. Όπως αναφέρεται από τον δημιουργό του περιβάλλοντος ο αρχικός στόχος της ΓλωσσοΜάθειας ήταν να λειτουργήσει υποστηρικτικά στην διδασκαλία της Ανάπτυξης εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον (ΑΕΠΠ), όμως σύντομα ξεπέρασε τα όρια αυτού του μαθήματος και πλέον χρησιμοποιείται στη δευτεροβάθμια αλλά και τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε περιπτώσεις που στη διδακτέα ύλη περιλαμβάνεται το αντικείμενο του προγραμματισμού.
Ο προγραμματισμός μέσα στο περιβάλλον γίνεται με την εισαγωγή κειμένου στην περιοχή επεξεργασίας κώδικα. Η γλώσσα που υποστηρίζεται από το περιβάλλον είναι η ΓΛΩΣΣΑ, που είναι η γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιείται στα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος ΑΕΠΠ της Γ' Λυκείου για την ανάπτυξη προγραμμάτων. Υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής / παρακολούθησης / απασφαλμάτωσης του προγράμματος με μια πληθώρα εργαλείων που προσφέρονται στο περιβάλλον.
Επίσης στο περιβάλλον υπάρχει και η δυνατότητα δημιουργίας των διαγραμμάτων ροής των προγραμμάτων που έχουν δημιουργηθεί σε ΓΛΩΣΣΑ, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο ένα ακόμα εναλλακτικό τρόπο απεικόνισης του προγράμματος.
Βασικά συστατικά του περιβάλλοντος προγραμματισμού Γλωσσομάθεια είναι:
-
Το μενού επιλογών όπως και τα εικονίδια εργαλείων που περιέχουν επιλογές διαχείρισης αρχείων, καθορισμού τρόπου εκτέλεσης του προγράμματος, επεξεργασίας του κώδικα, επιλογές μορφοποίησης του περιβάλλοντος της Γλωσσομάθειας και επιλογές βοήθειας για το περιβάλλον και την ΓΛΩΣΣΑ.
-
Η περιοχή προγραμματισμού όπου εισάγεται σε μορφή κειμένου το πρόγραμμα.
-
Η περιοχή που περιέχει την καρτέλα Εισαγωγή όπου υπάρχουν λίστες με τις εντολές και δομές που χρησιμοποιούνται στην ΓΛΩΣΣΑ και υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής αυτών με κλικ του ποντικιού και την καρτέλα Παρακολούθηση όπου είναι δυνατή η παρακολούθηση τιμών μεταβλητών, εκφράσεων καθώς και των υποπρογραμμάτων που καλούνται κατά την διάρκεια της εκτέλεσης του προγράμματος.
-
Η περιοχή που περιέχει την καρτέλα Μηνύματα όπου εμφανίζονται μηνύματα λαθών του προγράμματος από το περιβάλλον, την καρτέλα Οθόνη όπου κατά την εκτέλεση του προγράμματος, εισάγονται τα δεδομένα των εντολών «ΔΙΑΒΑΣΕ» και εμφανίζονται τα αποτελέσματα των εντολών «ΓΡΑΨΕ» που έχουν οριστεί στο πρόγραμμα, και η καρτέλα Δεδομένα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καταγραφή δεδομένων σε μορφή πίνακα που θα χρησιμοποιούνται από το πρόγραμμα κατά την διάρκεια της εκτέλεσής του.
-
Η γραμμή κατάστασης, στο κάτω μέρος του περιβάλλοντος, που εμφανίζονται μηνύματα της τρέχουσας κατάστασης του προγράμματος.
Οδηγοί Χρήσης - Tutorials - Παραδείγματα Έργων
ΓλωσσοΜάθεια (Μεταγλωττιστής) - Συντακτικό από spinet.gr
ΓλωσσοΜάθεια (Μεταγλωττιστής) - Συντακτικό - Εμπλουτισμένο από spinet.gr
ΓλωσσοΜάθεια - Παραδείγματα από spinet.gr
Σημειώσεις Γλωσσομάθειας από Καράκιζα Τσαμπίκα
Οδηγός εκμάθησης προγράμματος Γλωσσομάθεια σε wiki στο glosomathia.wikispaces.com
Προτάσεις Διδασκαλίας
"ΓλωσσοΜάθεια - Ασκησιολόγιο" από spinet.gr
Συζητήσεις, ασκήσεις και αρχεία για Α.Ε.Π.Π. στο "Το Στέκι των Πληροφορικών"
Λυμένες ασκήσεις από Νικολακάκη Γιώργο
Ασκήσεις και φύλλα ερωτήσεων στο algorithmlessonsforbeginners.wikispaces.com
Α.Ε.Π.Π. (σχολικά εγχειρίδια, πρόγραμμα σπουδών...) στον διαδικτυακό τόπο Ψηφιακό Σχολείο
Πληροφορίες για Α.Ε.Π.Π. από ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας
Πληροφορίες για Α.Ε.Π.Π. στον ιστότοπο Πληροφορική στην Εκπαίδευση από τον Νίκο Αδαμόπουλο
Βίντεο επίλυσης ασκήσεων από Α.Ε.Π.Π. από Τσιοτάκη Παναγιώτη στο YouTube
Βίντεο επίλυσης ασκήσεων από τετραδίο μαθητή Α.Ε.Π.Π. από κανάλι arnos.gr στο YouTube
Βίντεο μαθήματα για Α.Ε.Π.Π. από Ζυγούρη Σπυρίδων στο videolearner.com
Διαδικτυακός τόπος για την εισαγωγή στους Αλγόριθμους και στον Προγραμματισμό από Νεοκλέους Μαρία
Διαδικτυακός τόπος με υλικό για Α.Ε.Π.Π. από Δουκάκη Σπύρο
Φυλλάδια ασκήσεων ΑΕΠΠ Collection by Σαρημπαλίδης Ιωάννης
Ιστολόγιο με υλικό για Α.Ε.Π.Π. του Καρύδη Νικόλαου
Παρουσιάσεις για Α.Ε.Π.Π. από Παπαλουκά Γεώργιο
Προτεινόμενες διδασκαλίες (παρουσιάσεις) για το μάθημα Α.Ε.Π.Π. από Αρβανιτάκη Ιωάννη
Σημειώσεις θεωρίας με ασκήσεις για Α.Ε.Π.Π. από Μπουμπούλη Παντελή
Συλλογή επαναληπτικών διαγωνισμάτων σε word στο irodis.blogspot.gr
Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (ασκήσεις, λύσεις, πανελλήνιες...) από Αραποστάθη Μάριο
Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (παρουσιάσεις, ασκήσεις, λύσεις...) από Λιοντάκη Βασιλεία
Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (θεωρία, ασκήσεις, διαγωνίσματα...) από Μουρατίδη Χρήστο
Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (παρουσιάσεις, ασκήσεις, λύσεις...) στο www.didaskalia.eu
Υλικό για Α.Ε.Π.Π. (ύλη, θέματα, ασκήσεις, λύσεις...) από Μπαλάσα Αντώνη
Υλικό για Α.ΕΠ.Π. (σημειώσεις θεωρίας, διαγωνίσματα, λύσεις...) από Ουγιάρογλου Στέφανο
Υλικό για Α.Ε.Π.Π. από Τσαμπίκα Καράκιζα
Ασκήσεις για το Μάθημα Α.Ε.Π.Π. από Στυλιάδης Κωνσταντίνο
Ασκήσεις και λύσεις αυτών από Κάββαλο Στέλιο
Φυλλάδια Ασκήσεων από Καραχρήστο Χριστόφορο
E-book για Α.Ε.Π.Π. 50 βασικοί αλγόριθμοι από mathitest.gr
H ΓλωσσοΜάθεια μπορεί να εγκατασταθεί σε περιβάλλοντα Windows.
Έχει ελληνικό περιβάλλον και ο σύνδεσμος μεταφόρτωσης είναι: http://spinet.gr/glossomatheia/download/