Γνωριμία
Το RoboMind κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2005 και αναπτύχθηκε αρχικά από τον Arvid Halma, ένα φοιτητή του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, την εποχή εκείνη. Από το 2011 RoboMind αναπτύσσεται και διατίθεται από την Research Kitchen. Το RoboMind είναι ένα απλό εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού με τη δική του γλώσσα προγραμματισμού που επιτρέπει σε αρχάριους προγραμματιστές να μάθουν τα βασικά της επιστήμης των υπολογιστών προγραμματίζοντας ένα εικονικό robot. Εκτός από την εισαγωγή κοινών τεχνικών προγραμματισμού, δίνει την δυνατότητα επίσης μιας πρώτης επαφής με την ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη.
Το περιβάλλον είναι βασισμένο πάνω σε έναν δισδιάστατο κόσμο που ορίζεται από ένα πλέγμα. Το περιβάλλον περιέχει μια σειρά από έτοιμους κόσμους - χάρτες που μπορούν να φορτωθούν αλλά υπάρχει επίσης και η δυνατότητα δημιουργίας νέων χαρτών από τον χρήστη. Πάνω σε αυτόν τον κόσμο ένα ρομπότ κινείται από κελί σε κελί, παρατηρεί γειτονικά κελιά, ή και βάφει, αφήνοντας πίσω του ένα ίχνος χρώματος. Το περιβάλλον αυτό μπορεί επίσης να περιέχει και αντικείμενα τα οποία το ρομπότ μπορεί να μεταφέρει, προκειμένου π.χ. να καθαρίσει το δρόμο του, όπως και να τα αφήσει όπου θέλει. Ο προγραμματισμός συμβαίνει με την εισαγωγή εντολών σε μορφή κειμένου. Στο RoboMind προσφέρεται μια βασική γλώσσα προγραμματισμού (που είναι διαθέσιμη και στα ελληνικά) που αποτελείται από ένα περιεκτικό σύνολο κανόνων. Εκτός από τις εντολές που κάνουν το ρομπότ να εκτελέσει βασικές κινήσεις, υπάρχει και η δυνατότητα τροποποίησης της ροής τους προγράμματος με εντολές διακλάδωσης (if-then-else), με βρόχους (while) και κλήσεις προς οριζόμενες από τον χρήστη διαδικασίες.
Βασικά συστατικά του περιβάλλοντος προγραμματισμού RoboMind είναι:
-
Το κουμπί, πάνω αριστερά στο περιβάλλον, με επιλογές διαχείρισης αρχείων και επιλογών του κόσμου.
-
Το μενού επιλογών στο πάνω μέρος του περιβάλλοντος με επιλογές επεξεργασίας κώδικα, προβολής περιοχής χάρτη , εκτέλεσης του προγράμματος και βοήθεια.
-
Η περιοχή όπου γίνεται ο προγραμματισμός του ρομπότ – πρωταγωνιστή του κόσμου με την εισαγωγή του προγράμματος σε μορφή κειμένου.
-
Η περιοχή όπου γίνεται η προβολή του κόσμου - χάρτη και εκτελείται το πρόγραμμα που έχει οριστεί στην περιοχή προγραμματισμού.
-
Η περιοχή κάτω από την περιοχή προγραμματισμού με μια σειρά από χειριστήρια για τον έλεγχο της εκτέλεσης του προγράμματος.
-
Η περιοχή εμφάνισης μηνυμάτων λάθους και η περιοχή εμφάνισης της τρέχουσας εντολής κατά την εκτέλεση του προγράμματος στο κάτω μέρος του παραθύρου του περιβάλλοντος.
Οδηγοί Χρήσης - Tutorials - Παραδείγματα Έργων
Γνωριμία με RoboMind από RoboMind.net
Παρουσίαση "A fisrt impression of programming with Robomind" από RoboMind.net
Σενάρια, χάρτες, και λύσεις σεναρίων "Challenges" απο RoboMind.net
Παρουσίαση "Introduction to RoboMind" από Gracey στο YouTube
RoboMind Manual, Map File Format - Create your own maps!
Προγραμματισμός με το RoboMind από Panos Eracleous
Προτάσεις Διδασκαλίας
Μια δραστηριότητα με RoboMind "Maze Solving with RoboMind" από FreshBrain
Σειρά ασκήσεων ROBO Exercise Set από Arvid Halma
Μαθήματα RoboMind, Year 7 - Computing & ICT από DGSB Online Classroom
Robomind example projects από RoboMind.net
Δραστηριότητες Robomind και όχι μόνο "Turtles to go collection" από TES
Δραστηριότητες, οδηγοί, βίντεο από RoboMind στο TES
Πρόγραμμα σπουδών "A New ICT Curriculum" από Classroom Tales
Το RoboMind είναι διαθέσιμο ως αυτόνομη εφαρμογή για Windows, Linux και Mac OS X. Είναι διαθέσιμο ελεύθερα για προσωπική χρήση στο σπίτι μόνο. Για άλλους σκοπούς, όπως η εγκατάσταση στα σχολεία, πρέπει να αγοραστεί μια εκπαιδευτική άδεια. Το περιβάλλον του όπως και η γλώσσα scripting είναι εξελληνισμένα (επιλογή ελληνικής γλώσσας από τις ρυθμίσεις).
Σύνδεσμος μεταφόρτωσης:
To RoboMind μπορεί να μεταφορτωθεί από τον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.robomind.net/en/download.html
-