Άρθρα  

  1. Δημοφιλή
  2. Τελευταία
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Διερμηνευτής ΓΛΩΣΣΑΣ

Επισκέψεις:26239

Διερμηνευτής ΓΛΩΣΣΑΣ

Στον Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα όπως κ...

Περισσότερα...

EasyLogo

Επισκέψεις:12019

EasyLogo

Η EasyLogo είναι ένα απλοποιημένο περιβάλλον Logo όπου ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει απλές ακολουθίες εντολών σχεδίασ...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:10948

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...

App Inventor

Επισκέψεις:9416

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Επισκέψεις:7861

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα πρώτα βήματα των μαθητών στην αλγοριθμική, όπου είναι...

Περισσότερα...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

App Inventor

Επισκέψεις:9416

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

GameSalad Creator

Επισκέψεις:3344

GameSalad Creator

Το GameSalad Creator μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παιχνιδιών και αλληλεπιδραστικών εφαρμογών από μαθητές ...

Περισσότερα...

Robot Obstacle Course

Επισκέψεις:1881

Robot Obstacle Course

Ένα παιχνίδι στο οποίο καλείται ο μικρός προγραμματιστής - μηχανικός να προσαρμόσει κατάλληλα τα κυκλώματα ενός ρομπότ ώ...

Περισσότερα...

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Επισκέψεις:7861

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα πρώτα βήματα των μαθητών στην αλγοριθμική, όπου είναι...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:10948

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...
   

RoboMind

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)
  • Δημιουργήθηκε από : Arvid Halma, Research Kitchen
  • Ημερομηνία εμφάνισης : 2005
  • Τελευταία έκδοση - Έτος: 4.3 - 2012
  • Προγραμματιστικό μοντέλο : Δομημένος, Διαδικασιακός προγραμματισμός
  • Ελληνικό περιβάλλον : Ναι
  • Επιρροές από : Karel the Robot, Logo
  • Άδεια : Δωρεάν μόνο για προσωπική χρήση, για άλλες χρήσεις είναι διαθέσιμες εκπαιδευτικές και εμπορικές άδειες

Το RoboMind είναι ένα περιβάλλον όπου ο χρήστης μπορεί να καθοδηγήσει ένα ρομποτικό όχημα με ένα εικονικό χειριστήριο, ή και να το προγραμματίσει να κινείται, να αισθάνεται, βάφει, να μετακινεί αντικείμενα αυτόματα με μια απλή γλώσσα προγραμματισμού που εισαγάγει έννοιες όπως ακολουθία, έλεγχος ροής, επανάληψη, διαδικασία, αναδρομή και αλληλεπίδραση με το περιβάλλον (δεν υπάρχει η δυνατότητα ορισμού μεταβλητών). Είναι κατάλληλο για την διδασκαλία του προγραμματισμού στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού όπως και τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου.

Γνωριμία

Το RoboMind κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2005 και αναπτύχθηκε αρχικά από τον Arvid Halma, ένα φοιτητή του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, την εποχή εκείνη. Από το 2011 RoboMind αναπτύσσεται και διατίθεται από την  Research Kitchen. Το RoboMind είναι ένα απλό εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού με τη δική του γλώσσα προγραμματισμού που επιτρέπει σε αρχάριους προγραμματιστές να μάθουν τα βασικά της επιστήμης των υπολογιστών προγραμματίζοντας ένα εικονικό robot. Εκτός από την εισαγωγή κοινών τεχνικών προγραμματισμού, δίνει την δυνατότητα επίσης μιας πρώτης επαφής με την ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη.

Το περιβάλλον είναι βασισμένο πάνω σε έναν δισδιάστατο κόσμο που ορίζεται από ένα πλέγμα. Το περιβάλλον περιέχει μια σειρά από έτοιμους κόσμους - χάρτες που μπορούν να φορτωθούν αλλά υπάρχει επίσης και η δυνατότητα δημιουργίας νέων χαρτών από τον χρήστη. Πάνω σε αυτόν τον κόσμο ένα ρομπότ κινείται από κελί σε κελί, παρατηρεί γειτονικά κελιά, ή και βάφει, αφήνοντας πίσω του ένα ίχνος χρώματος. Το περιβάλλον αυτό μπορεί επίσης να περιέχει και αντικείμενα τα οποία το ρομπότ μπορεί να μεταφέρει, προκειμένου π.χ. να καθαρίσει το δρόμο του, όπως και να τα αφήσει όπου θέλει. Ο προγραμματισμός συμβαίνει με την εισαγωγή εντολών σε μορφή κειμένου. Στο RoboMind προσφέρεται μια βασική γλώσσα προγραμματισμού (που είναι διαθέσιμη και στα ελληνικά) που αποτελείται από ένα περιεκτικό σύνολο κανόνων. Εκτός από τις εντολές που κάνουν το ρομπότ να εκτελέσει βασικές κινήσεις, υπάρχει και η δυνατότητα τροποποίησης της ροής τους προγράμματος με εντολές διακλάδωσης (if-then-else), με βρόχους (while) και κλήσεις προς οριζόμενες από τον χρήστη διαδικασίες.

Βασικά συστατικά του περιβάλλοντος προγραμματισμού RoboMind είναι:

  • Το κουμπί, πάνω αριστερά στο περιβάλλον, με επιλογές διαχείρισης αρχείων και επιλογών του κόσμου.

  • Το μενού επιλογών στο πάνω μέρος του περιβάλλοντος με επιλογές επεξεργασίας κώδικα, προβολής περιοχής χάρτη , εκτέλεσης του προγράμματος και βοήθεια.

  • Η περιοχή όπου γίνεται ο προγραμματισμός του ρομπότ – πρωταγωνιστή του κόσμου με την εισαγωγή του προγράμματος σε μορφή κειμένου.

  • Η περιοχή όπου γίνεται η προβολή του κόσμου - χάρτη και εκτελείται το πρόγραμμα που έχει οριστεί στην περιοχή προγραμματισμού.

  • Η περιοχή κάτω από την περιοχή προγραμματισμού με μια σειρά από χειριστήρια για τον έλεγχο της εκτέλεσης του προγράμματος.

  • Η περιοχή εμφάνισης μηνυμάτων λάθους και η περιοχή εμφάνισης της τρέχουσας εντολής κατά την εκτέλεση του προγράμματος στο κάτω μέρος του παραθύρου του περιβάλλοντος.

 

Το RoboMind είναι διαθέσιμο ως αυτόνομη εφαρμογή για Windows, Linux και Mac OS X. Είναι διαθέσιμο ελεύθερα για προσωπική χρήση στο σπίτι μόνο. Για άλλους σκοπούς, όπως η εγκατάσταση στα σχολεία, πρέπει να αγοραστεί μια εκπαιδευτική άδεια. Το περιβάλλον του όπως και η γλώσσα scripting είναι εξελληνισμένα (επιλογή ελληνικής γλώσσας από τις ρυθμίσεις).

Σύνδεσμος μεταφόρτωσης:

To RoboMind μπορεί να μεταφορτωθεί από τον παρακάτω σύνδεσμο: http://www.robomind.net/en/download.html

 -

1 σχόλιο

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
   

                                                              Περιβάλλοντα Εισαγωγής στον Προγραμματισμό από Γκοτσιόπουλο Παναγιώτη (Allrounder template)

                                                                                                                   Χάρτης Συνδέσμων Διαδικτυακού Τόπου