App Inventor
Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, σε κινητά με λειτουργικό σύστημα Android, σε ένα περιβάλλον προγραμματισμού παρόμοιο με του Scratch και της StarLogo TNG. Δίνεται έτσι η ευκαιρία στους νέους προγραμματιστές ταυτόχρονα με την διαδικασία ανάπτυξης των εφαρμογών τους να εξοικειωθούν και με έννοιες του αντικειμενοστραφούς και οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού. Έννοιες όπως της ακολουθίας, των δομών επανάληψης και ελέγχου ροής, της διαδικασίας και συνάρτησης, παραμέτρου, μεταβλητής, αριθμητικών, συγκριτικών και λογικών τελεστών, και λιστών είναι επίσης μερικές από αυτές που θα συναντήσουν με ευδιάκριτο τρόπο οι νέοι στον προγραμματισμό χρήστες του App Inventor σε ένα περιβάλλον ίσως με μεγαλύτερο βαθμό κινητοποίησης από ότι συνήθως.
GameSalad Creator
Το GameSalad Creator μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παιχνιδιών και αλληλεπιδραστικών εφαρμογών από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, δίνοντας την ευκαιρία σε αυτούς να εξοικειωθούν με έννοιες του αντικειμενοστραφούς και του οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού αλλά και την διαδικασία ανάπτυξης εφαρμογών σε πλατφόρμες κινητής τηλεφωνίας προσφέροντας έτσι ένα αυθεντικό περιβάλλον μάθησης με υψηλό βαθμό κινητοποίησης.
Codecademy, ένας διαδικτυακός τόπος εκμάθησης προγραμματισμού
To Codecademy είναι ένας διαδικτυακός τόπος εκμάθησης προγραμματισμού με διαδραστικά μαθήματα. Υπάρχουν σειρές μαθημάτων για PHP, Python, Javascript, JQuery, API, Ruby, διαδικτυακές εφαρμογές. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα δημιουργίας διαδραστικών μαθημάτων από όποιον έχει τις γνώσεις, τον χρόνο και την διάθεση.
Διαδικτυακός τόπος: http://www.codecademy.com/
Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής
Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα πρώτα βήματα των μαθητών στην αλγοριθμική, όπου είναι απαραίτητη η χρήση διαγραμμάτων ροής. Στο περιβάλλον λαμβάνει χώρα ανάπτυξη και εκτέλεση αλγορίθμων απευθείας σε μορφή διαγραμμάτων ροής. Με τον ΔΔΡ μπορούν να διδαχτούν βασικές έννοιες δομημένου προγραμματισμού. Υπάρχει η δυνατότητα, χρήσης δομών όπως της ακολουθίας, επιλογής, επανάληψης, χρήσης μεταβλητών, χρήσης εντολών εισόδου/εξόδου, αριθμητικών παραστάσεων, λογικών ελέγχων με χρήση μόνο συγκριτικών τελεστών, βασικές δυνατότητες συνδυασμού και σύγκρισης αλφαριθμητικών. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας εκτελέσιμου προγράμματος του αλγορίθμου που έχει υλοποιηθεί με τον ΔΔΡ.
Γλωσσομάθεια
Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια μπορούν να διδαχτούν έννοιες του δομημένου προγραμματισμού όπως δομές ακολουθίας, ελέγχου, επανάληψης, ορισμός μεταβλητών, χρήση πινάκων, εντολών εισόδου / εξόδου, χρήση αριθμητικών παραστάσεων, λογικών ελέγχων με συγκριτικούς και λογικούς τελεστές, ορισμό διαδικασιών (και με πέρασμα παραμέτρων) και συναρτήσεων. Επίσης, στο περιβάλλον της Γλωσσομάθειας, υπάρχει η δυνατότητα εμφάνισης και των διαγραμμάτων ροής των ήδη δημιουργημένων προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ".
Διερμηνευτής ΓΛΩΣΣΑΣ
Στον Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα όπως και προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με τον Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ όταν χρησιμοποιείται για δημιουργία προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ" μπορούν να διδαχτούν έννοιες του δομημένου προγραμματισμού όπως δομές ακολουθίας, ελέγχου, επανάληψης, ορισμός μεταβλητών, χρήση πινάκων, εντολών εισόδου / εξόδου, χρήση αριθμητικών παραστάσεων, λογικών ελέγχων με συγκριτικούς και λογικούς τελεστές, ορισμό διαδικασιών (και με πέρασμα παραμέτρων) και συναρτήσεων. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα παραγωγής εκτελέσιμου προγράμματος του αλγορίθμου σε ψευδογλώσσα είτε του προγράμματος σε "ΓΛΩΣΣΑ" που έχει υλοποιηθεί μέσα στο περιβάλλον του Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ.