Άρθρα  

  1. Δημοφιλή
  2. Τελευταία
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Διερμηνευτής ΓΛΩΣΣΑΣ

Επισκέψεις:26240

Διερμηνευτής ΓΛΩΣΣΑΣ

Στον Διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα όπως κ...

Περισσότερα...

EasyLogo

Επισκέψεις:12020

EasyLogo

Η EasyLogo είναι ένα απλοποιημένο περιβάλλον Logo όπου ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει απλές ακολουθίες εντολών σχεδίασ...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:10948

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...

App Inventor

Επισκέψεις:9416

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Επισκέψεις:7862

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα πρώτα βήματα των μαθητών στην αλγοριθμική, όπου είναι...

Περισσότερα...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

App Inventor

Επισκέψεις:9416

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

GameSalad Creator

Επισκέψεις:3344

GameSalad Creator

Το GameSalad Creator μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παιχνιδιών και αλληλεπιδραστικών εφαρμογών από μαθητές ...

Περισσότερα...

Robot Obstacle Course

Επισκέψεις:1881

Robot Obstacle Course

Ένα παιχνίδι στο οποίο καλείται ο μικρός προγραμματιστής - μηχανικός να προσαρμόσει κατάλληλα τα κυκλώματα ενός ρομπότ ώ...

Περισσότερα...

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Επισκέψεις:7862

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα πρώτα βήματα των μαθητών στην αλγοριθμική, όπου είναι...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:10948

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...
   

AgentSheets

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
  • Δημιουργήθηκε από : Alexander Repenning
  • Ημερομηνία εμφάνισης : 1991
  • Τελευταία έκδοση - Έτος: 3.0 - 2010
  • Προγραμματιστικό μοντέλο : Αντικειμενοστραφής, Οδηγούμενος από γεγονότα προγραμματισμός
  • Ελληνικό περιβάλλον : Ναι
  • Επιρροές από : Lisp, Logo, Smalltalk
  • Άδεια : Proprietary άδεια, δυνατότητα trial 3 ημερών

Το Agentsheets μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παιχνιδιών και προσομοιώσεων από μαθητές των τελευταίων τάξεων Δημοτικού και από μαθητές Γυμνασίου στα πλαίσια εισαγωγικών μαθημάτων προγραμματισμού, δίνοντας την ευκαιρία σε αυτούς να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες του προγραμματισμού όπως ακολουθίας, δομής ελέγχου, μεταβλητής σε ένα περιβάλλον που διέπεται από αρχές αντικειμενοστραφούς και του οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού.

Γνωριμία

Το πρωτότυπο σχεδιάστηκε από τον Alexander Repenning στο Πανεπιστήμιο του Colorado to 1989. Η έρευνα πάνω στο Agentsheets και το τον τρόπο που θα λαμβάνει χώρα ο προγραμματισμός πέρασε από διάφορα στάδια ξεκινώντας το 1991 με το προγραμματιστικό μοντέλο βασιζόμενο σε πράκτορες και γραφικού επανακαθορισμού οδηγιών (Agent-Based Graphical Rewrite Rules) ή αλλιώς προγραμματισμός με παράδειγμα (programming by example) όπου ο ορισμός των ενεργειών που κάνει ο πράκτορας (agent) ορίζονται  με τον καθορισμό οδηγιών για την μετά κατάσταση του πράκτορα  ανάλογα την πριν κατάσταση και τις συνθήκες που ισχύουν. Το 1996 και μετά από αρκετές βελτιώσεις στο πρώτο προγραμματιστικό μοντέλο ο προγραμματισμός στο Agentsheets πέρασε στο κόσμο του οπτικού προγραμματισμού ή ειδικότερα στο μοντέλο του απτού προγραμματισμού (Tactile Programming). Με αυτό το προγραμματιστικό μοντέλο είναι δυνατός ο προγραμματισμός με σύρσιμο και εναπόθεση συνθηκών, ενεργειών, οδηγιών και μεθόδων ορίζοντας έτσι την συμπεριφορά των πρακτόρων του έργου. Μάλιστα το Agentsheets ήταν από τα πρώτα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα προγραμματισμού που έκανε χρήση αυτού του τρόπου προγραμματισμού. Αυτός ο τρόπος προγραμματισμού χρησιμοποιήθηκε αργότερα και από άλλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα προγραμματισμού όπως το Etoys, το Alice και το Scratch. To 1991 το Agentsheets έγινε εμπορικό πακέτο, με περαιτέρω δυνατότητες (τρισδιάστατα γραφικά κ.ά.) και το περιβάλλον μεταφράστηκε και σε άλλες γλώσσες εκτός της Αγγλικής. Στην έκδοση 3.0 το 2010 το Agentsheets ενσωμάτωσε άλλο ένα σημαντικό χαρακτηριστικό στην διαδικασία προγραμματισμού, τον διαλογικό προγραμματισμό (Conversational Programming). Στο Agentsheets 3.0 ο προγραμματισμός γίνεται με διαλογικό τρόπο όπου πλέον το περιβάλλον επιπλέον ενημερώνει για την λογική του προγράμματος που δημιουργείται (για παράδειγμα ένα μια συνθήκη είναι αληθής ή όχι, αν μια οδηγία θα εκτελεστεί και εάν όχι γιατί δεν θα εκτελεστεί και γενικότερα ποια είναι η συμπεριφορά του πράκτορα).

Το Agentsheets μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την διδασκαλία προγραμματισμού και σχετικές με την πληροφορική δεξιότητες με την δημιουργία παιχνιδιών και προσομοιώσεων χωρίς να είναι αναγκαία πρότερη γνώση προγραμματισμού. Υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα μετάβασης από το οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού σε πιο παραδοσιακά περιβάλλοντα με την δυνατότητα μετατροπής των έργων δημιουργημένων στο Agentsheets σε Java κώδικα.

Παρόμοια με τα φύλλα εργασίας δεδομένων έτσι και στα φύλλα εργασίας πρακτόρων (Agentsheets) η κυρίαρχη μεταφορά είναι ένα πλέγμα εργασίας πάνω στο οποίο αντί για δεδομένα υπάρχουν πράκτορες που ουσιαστικά αντιστοιχούν σε κάποιες εικόνες. Αυτοί οι πράκτορες μπορούν να κινούνται, να παράγουν ήχους, να αντιδρούν στο ποντίκι και το πληκτρολόγιο του υπολογιστή και πολλά άλλα. Ο ορισμός όλων των παραπάνω γίνεται με οπτικό τρόπο, επιλέγοντας και αφήνοντας εντολές, έτσι ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή συμπεριφορά των πρακτόρων του έργου.

Βασικά συστατικά του περιβάλλοντος είναι:

  • Το μενού επιλογών.

  • Η εικονοθήκη όπου ορίζονται - δημιουργούνται οι πράκτορες του έργου και οι απεικονίσεις τους (διάφορες μορφές που μπορούν να παίρνουν κατά την διάρκεια της εκτέλεσης).

  • Η καρτέλα συμπεριφοράς κάθε πράκτορα όπου ορίζεται μια σειρά οδηγιών της μορφής «Αν .... Τότε....»  που διαμορφώνουν τη συμπεριφορά του πράκτορα κατά την διάρκεια της εκτέλεσης του έργου.

  • Οι παλέτες με πλακίδια ενεργειών και συνθηκών από όπου μπορούν να επιλεχθούν και συρθούν στις καρτέλες συμπεριφοράς  των πρακτόρων τα επιθυμητά πλακίδια.

  • Το πεδίο εργασίας όπου λαμβάνει χώρα η εκτέλεση του προγράμματος και παρατηρούνται τα αποτελέσματα ουσιαστικά του προγραμματισμού στο περιβάλλον.

 

Προτάσεις Διδασκαλίας

Έτοιμοι κόσμοι χρηστών - σχολείων δημιουργημένοι σε AgentSheets, tutorials, σχέδια μαθήματος από Scalable Game Design Arcade II

Δραστηριότητες στο σπίτι για εκμάθηση AgenSheets στα πλαίσια του μαθήματος 'Developing Games and Simulations with AgentSheets' από Angela B. Shiflet

Εκπαιδευτικά σενάρια, φύλλα εργασίας για χρήση προσομοιώσεων δημιουργημένων με AgentSheets στην τάξη από «Χρυσαλλίδες» του έργου «ΠΛΕΙΑΔΕΣ», ΕΠ ΚτΠ, Γ’ ΚΠΣ 

Παραδείγματα χρήσης μοντέλων δημιουργημένων με AgentSheets στην τάξη "curriculum & activities" από  ESCOT project

Προσομοιώσεις με AgentSheets από «Χρυσαλλίδες» του έργου «ΠΛΕΙΑΔΕΣ», ΕΠ ΚτΠ, Γ’ ΚΠΣ με την ματιά του Κίκα Γίαννη από Δημοτικό Σχολείο Μεγάλης Παναγιάς

Σειρά μαθημάτων για δημιουργία έργου με AgentSheets 'Frogger Lesson Plan΄ από East Junior High School & Western Wyoming Community College

Σειρά παρουσιάσεων διδασκαλίας δημιουργίας έργων AgentSheets σε πανεπιστημιακό επίπεδο "Introduction how to make agent-based games & theory of educational games" από colorado university

Σχέδια μαθήματος (Μαθηματικά, Φυσική) που υλοποιούνται με την χρήση μοντέλων δημιουργημένων με AgentSheets από digitalcommons.brockport.edu

Σχέδια μαθήματος, φύλλα δραστηριοτήτων, οδηγός δημιουργίας προσομοίωσης, έτοιμη προσομοίωση έργο και οδηγός χρήσης αυτής για χρήση μοντέλων AgentSheets στην διδασκαλία Χημείας "Party Hat Chemistry Model"

Σχέδιο μαθήματος και φύλλο εργασίας "Κυκλοφοριακή Αγωγή – Διαβάσεις, Σηματοδότες AgentSheets" από Παππά Άννα

 

Δημοσιεύσεις

Χαράλαμπος Σπυρόπουλος, Βασίλειος Δαγδιλέλης, Πρόταση Διδασκαλίας της Αντικειμενοστραφούς Προσέγγισης σε Αρχάριους Προγραμματιστές με το Περιβάλλον AgentSheets

Χαράλαμπος Σπυρόπουλος, Ιωάννης Παπαδόπουλος, Andri Ioannidou (2007), Εκπαιδευτικό Υλικό Διαβαθμισμένης Δυναμικής και Πολυπλοκότητας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Το Ηλεκτρικό Ρεύμα και τα Ηλεκτρικά Κυκλώματα

Σπυρόπουλος Χαράλαμπος, Βίγκλας Λίνος, (2003), Η χρήση αλληλεπιδραστικών προσομοιώσεων στο Δημοτικό Σχολείο – Το πρόγραμμα AgentSheets

Βίγκλας Λ. , Σπυρόπουλος Χ., Δημιουργία προσομοιώσεων με εκπαιδευόμενους πράκτορες: Η εκπαιδευτική αξία της κατασκευής προσομοιώσεων από τους μαθητές στο περιβάλλον εκπαιδευόμενων πρακτόρων Agentsheets

Karl Romstedt (2010), Using AgentSheets to Visualize Molecular Behavior, Action Potentials and the Neuromuscular Junction

Joaquim Carvalho (2000), Using AgentSheets to teach simulation to undergraduate students

Ioannidou A.,  Σπυρόπουλος Χ., Βίγκλας Κ. , Η ελληνική έκδοση του AgentSheets ως περιβάλλον διδασκαλίας προγραμματισμού μέσα από διαθεματικά παραδείγματα

Cheryl Denise Seals, A Framework for Learning and Reuse in Visual Programming Environments Supporting Novice Programmer Development of Educational Simulations

Alexander Repenning, Making Programming more Conversational

Alexander Repenning, David Webb, Andri Ioannidou, Scalable Game Design and the Development of a Checklist for Getting Computational Thinking into Public Schools

Alexander Repenning, Andri Ioannidou and John Zola (2000), AgentSheets End-User Programmable Simulations

Alexander Repenning, AgentSheets an Interactive Simulation Environment with End-User Programmable Agents

Alexander Repenning and Andri IoannidouI (2011), Computational Thinking for Game Design

Alexander Repenning (2012), Programming Goes Back to School

Συγκεντρωμένες οι δημοσιεύσεις του δημιουργού του AgentSheets Repenning Alexander

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις από agentsheets.com

Kyu Han Koh, A Novel Approach to Computer Aided Language Learning

 

To Agentsheets δεν είναι δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε περιβάλλοντα Windows και Mac. Υπάρχει η εξελληνισμένη έκδοση 2.6.2 για τα Windows την οποία μπορεί κανείς να κατεβάσει κάνοντας εγγραφή μετά από την οποία δίνεται ένας κωδικός για εγκατάσταση και χρήση τριών ημερών. 

Σύνδεσμος μεταφόρτωσης: http://www.agentsheets.com/products/trial/index.html

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
   

                                                              Περιβάλλοντα Εισαγωγής στον Προγραμματισμό από Γκοτσιόπουλο Παναγιώτη (Allrounder template)

                                                                                                                   Χάρτης Συνδέσμων Διαδικτυακού Τόπου