Άρθρα  

  1. Δημοφιλή
  2. Τελευταία
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

EasyLogo

Επισκέψεις:5897

EasyLogo

Η EasyLogo είναι ένα απλοποιημένο περιβάλλον Logo όπου ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει απλές ακολουθίες εντολών σχεδίασ...

Περισσότερα...

App Inventor

Επισκέψεις:5836

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

Alice

Επισκέψεις:4560

Alice

Στο περιβάλλον προγραμματισμού Alice δίνεται η δυνατότητα εξοικείωσης των μαθητών με έννοιες του προγραμματισμ...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:4511

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...

GameMaker

Επισκέψεις:4336

GameMaker

Το περιβάλλον του GameMaker και η δημιουργία απλών παιχνιδιών σε αυτό μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη επαφή μαθητών Δημοτ...

Περισσότερα...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

App Inventor

Επισκέψεις:5836

App Inventor

Το App Inventor μπορεί να χρησιμοποιηθεί από μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου για την δημιουργία εφαρμογών, ...

Περισσότερα...

GameSalad Creator

Επισκέψεις:2117

GameSalad Creator

Το GameSalad Creator μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παιχνιδιών και αλληλεπιδραστικών εφαρμογών από μαθητές ...

Περισσότερα...

Robot Obstacle Course

Επισκέψεις:993

Robot Obstacle Course

Ένα παιχνίδι στο οποίο καλείται ο μικρός προγραμματιστής - μηχανικός να προσαρμόσει κατάλληλα τα κυκλώματα ενός ρομπότ ώ...

Περισσότερα...

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Επισκέψεις:2324

Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής

Ο Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για τα πρώτα βήματα των μαθητών στην αλγοριθμική, όπου είναι...

Περισσότερα...

Γλωσσομάθεια

Επισκέψεις:4511

Γλωσσομάθεια

Στην Γλωσσομάθεια υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης, ελέγχου και εκτέλεσης προγραμμάτων σε "ΓΛΩΣΣΑ". Με την Γλωσσομάθεια&nb...

Περισσότερα...
   

Etoys

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
  • Δημιουργήθηκε από : Alan Kay
  • Ημερομηνία εμφάνισης : 1996
  • Τελευταία έκδοση - Έτος: 5.0 - 2012
  • Προγραμματιστικό μοντέλο : Αντικειμενοστραφής, Οδηγούμενος από γεγονότα προγραμματισμός
  • Ελληνικό περιβάλλον : Ναι
  • Επιρροές από : Logo, Smalltalk, HyperCard, StarLogo, AgentSheets
  • Άδεια : Διατίθεται δωρεάν με άδεια MIT και με μερικά μέρη με άδεια APACHEv2 (συμβατή με GPLv3)

Το περιβάλλον προγραμματισμού Etoys μπορεί χρησιμοποιηθεί για την εισαγωγή σε έννοιες όπως της ακολουθίας εκτέλεσης εντολών, δομής ελέγχου και επανάληψης, μεταβλητής, διαδικασίας όπως και γενικότερα του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού και οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού. Προτείνεται για την εισαγωγή στον προγραμματισμό σε μαθητές του Δημοτικού και Γυμνασίου.

Γνωριμία

Το περιβάλλον προγραμματισμού με το όνομα Etoys, πρωτύτερα γνωστό ως Squeak, εμφανίστηκε το 1996 όταν την ανάπτυξη του ανέλαβε μια ομάδα ανάπτυξης καθοδηγούμενη από τον Alan Kay στην Disney Imagineering Research. Η σχεδίαση και ανάπτυξή του έγινε με σκοπό της υποστήριξης της κονστρουκτιβιστικής μάθησης, εμπνευσμένες από τον Seymour Papert και την γλώσσα Logo που δημιούργησε.  Το περιβάλλον Etoys επηρέασε και αυτό με την σειρά του, σε μεγάλο βαθμό, ένα άλλο βασιζόμενο σε Squeak περιβάλλον προγραμματισμού γνωστό σαν Scratch.

Το περιβάλλον Etoys έχει βασιστεί στην έννοια εκτέλεσης ενεργειών στην οθόνη του υπολογιστή από προγραμματιζόμενες εικονικές οντότητες. Το περιβάλλον παρέχει μια μεγάλη γκάμα έτοιμων αντικειμένων – οντοτήτων (ήδη προγραμματισμένων - λειτουργικών) αλλά και δίνει πρωτίστως την δυνατότητα δημιουργίας αντικειμένων από τον χρήστη. Με την δημιουργία – σχεδίαση ενός νέου αντικειμένου στο περιβάλλον εργασίας είναι στην διάθεση του προγραμματιστή μια σειρά από ιδιότητες του αντικειμένου (θέση στον x και y άξονα, προσανατολισμός κ.ά.) όπως και μια σειρά ενεργειών που μπορεί να κάνει το αντικείμενο (μετακίνηση, στροφή, κ.ά.). Με την χρήση όλων αυτών και την δυνατότητα δημιουργίας σεναρίων (scripts) που μας δίνει το περιβάλλον μπορεί ο χρήστης του περιβάλλοντος να δημιουργήσει πολλών ειδών έργα όπως απλά παιχνίδια, παρουσιάσεις, προσομοιώσεις. Ο προγραμματισμός γίνεται με οπτικό τρόπο, με το σύρσιμο και την εναπόθεση πλακιδίων όπως και σε νεώτερα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού, και μπορεί να ειπωθεί ότι το περιβάλλον Etoys αποτέλεσε ένα μεταβατικό στάδιο από τα Logo περιβάλλοντα προγραμματισμού βασιζόμενα σε κείμενο στα μετέπειτα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού.

Τα βασικά συστατικά του περιβάλλοντος εργασίας Etoys είναι:

  • Το μενού εικονιδίων του περιβάλλοντος στο πάνω μέρος (ζωγραφική, προμήθειες, επιλογή γλώσσας, άνοιγμα και αποθήκευση κ.ά.).

  • Την περιοχή σχεδίασης, εμφάνισης και διαχείρισης παλετών πλακιδίων ενεργειών και ιδιοτήτων επιλεγμένων αντικειμένων, προγραμματισμού και εκτέλεσης - παρατήρησης του δημιουργημένου έργου.

 

Οδηγοί Χρήσης - Tutorials - Παραδείγματα Έργων

Οδηγοί, βίντεο tutorials, interactine demos από squeakland.org

Tutorials, διδακτικό υλικό, έτοιμα έργα από etoysillinois.org

Tutorials, βίντεο tutorials εκμάθησης Etoys από ICT Mindtools

Tutorials για Etoys "Learning with Etoys Imagine, Invent, Inspire" από en.flossmanuals.net

Οδηγός "Etoys Reference Manual" από en.flossmanuals.net

Οδηγός "Etoys Reference Manual Vol. II" από en.flossmanuals.net

Οδηγός χρήσης "Introduction to Etoys Manual" από Kathleen Harness and Lenny Pitt στο Illinois Informatics Institute

Squeak - Etoys Reference Manual

Quick Guides for Etoys on the OLPC XO

Etoys tutorial από Somerset ELIM e-learning & information management

Etoys Quick Start Guide από  Engineering Wiki στο University of Illinois Computer Science Department

Etoys Lab Manual Lab 1 Introduction to Etoys από Engineering Wiki στο University of Illinois Computer Science Department

Etoys Lab Manual Lab 2 Introduction to Etoys από Engineering Wiki στο University of Illinois Computer Science Department

Βίντεο tutorials "Waveplace Course Basic Etoys" από waveplace.org

Βίντεο tutorials για Etoys από MSTE Office YouTube Channel

Τα παραπάνω βίντεο οργανωμένα σε λίστες αναπαραγωγής (σειρές βίντεο tutorials) Etoys DIY κατά MSTE Office Channel

Βίντεο tutorial Etoys από Steve Thomas YouTube Channel

Βίντεο tutorials από Bert Freudenberg YouTube Channel

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων στο περιβάλλον Squeak EToys από Διομήδη Σπινέλη

Έτοιμα έργα σε Etoys και δυνατότητα μεταφόρτωσης αυτών από emergent.de

Έργα Etoys "Explore and Learn in the Wonderful World of Etoys" από Randy Caton

Tutorials δημιουργίας έργων με Etoys από Bill Kerr

Βίντεο παρουσιάσεις για Etoys από sqeakland.org

Αναφορά "Sugar Etoys" από wiki.laptop.org

 

Δημοσιεύσεις

Christos J. Bouras, Vassilis Poulopoulos, Vassilis Tsogkas (2010), Squeak Etoys Interactive and Collaborative Learning Environments

Diomidis Spinellis (2008), Τhe Antikythera Mechanism: a Computer Science Perspective

Βασιλική Παρπαρούση (2011), Μελέτη και Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής από τα σχολικά βιβλία Δημοτικού και Γυμνασίου στο περιβάλλον Etoys

Κεσκενίδου Μ. (2009), Ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην πλατφόρμα Squeak E-toys για το μάθημα νέες τεχνολογίες στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία

Μαυρίδη Κ., Πολίτου Μ. (2008), Ανάπτυξη πολυμεσικών διαδραστικών εκπαιδευτικών εφαρμογών στην πλατφόρμα Squeak e-toys

Πιερράτος Θ., Το περιβάλλον Squeak Etoys ως εργαλείο ανάπτυξης εκπαιδευτικού λογισμικού διερευνητικού χαρακτήρα, για την υποστήριξη της διδασκαλίας της Φυσικής σε μαθητές της Β' Γυμνασίου

Shelby P. Morge (2009), Modeling in the Classroom Using Squeak Etoys

Moallem, M., Morge, S., Tagliarini, G.A. & Narayan, S. (2010), Using Squeak Etoys and Problem- Based Learning Pedagogy to Infuse Information Technology skills into the Core STEM Curriculum

Markus Gaelli, Oscar Nierstrasz, Serge Stinckwich (2006) , Idioms for Composing Games with EToys

Alan Kay (2005), Squeak Etoys Authoring & Media 

Alan Kay (2005), Squeak Etoys, Children & Learning

Alan Kay (2007), Children Learning by Doing Squeak Etoys on the OLPC XO

Bert Freudenberg, Yoshiki Ohshima, Scott Wallace (2009), Etoys for One Laptop Per Child

Βιβλίο "Powerful Ideas in the Classroom Using Squeak to Enhance Math and Science Learning" by BJ Allen-Conn and Kim Rose

Άρθρα για Etoys στο squeakland Home of Sqeak Etoys

 

To E-toys μπορεί να εγκατασταθεί σε περιβάλλοντα Windows, Mac και Linux.

Επίσης το E-toys είναι διαθέσιμο στα ελληνικά και στα 3 παραπάνω περιβάλλοντα.

Σύνδεσμος μεταφόρτωσης: http://www.squeakland.org/download/

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια
   

                                                              Περιβάλλοντα Εισαγωγής στον Προγραμματισμό από Γκοτσιόπουλο Παναγιώτη (Allrounder template)

                                                                                                                   Χάρτης Συνδέσμων Διαδικτυακού Τόπου