Το περιβάλλον του GameMaker και η δημιουργία απλών παιχνιδιών σε αυτό μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη επαφή μαθητών Δημοτικού με τον προγραμματισμό. Παρομοίως η δημιουργία πιο πολύπλοκων παιχνιδιών στο GameMaker μπορεί να αποτελέσει δραστηριότητα για την διδασκαλία βασικών εννοιών του αντικειμενοστραφούς και οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού σε μεγαλύτερες βαθμίδες εκπαίδευσης.
Η EasyLogo είναι ένα απλοποιημένο περιβάλλον Logo όπου ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει απλές ακολουθίες εντολών σχεδίασης με την μετακίνηση πλακιδίων εντολών στην περιοχή εκτέλεσης εντολών και παρέχει την δυνατότητα γνωριμίας του αρχάριου προγραμματιστή με τη δομή ακολουθίας, επανάληψης, και της διαδικασίας. Προτείνεται για την διδασκαλία των παραπάνω εισαγωγικών εννοιών του προγραμματισμού στο Δημοτικό.
Το Agentsheets μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παιχνιδιών και προσομοιώσεων από μαθητές των τελευταίων τάξεων Δημοτικού και από μαθητές Γυμνασίου στα πλαίσια εισαγωγικών μαθημάτων προγραμματισμού, δίνοντας την ευκαιρία σε αυτούς να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες του προγραμματισμού όπως ακολουθίας, δομής ελέγχου, μεταβλητής σε ένα περιβάλλον που διέπεται από αρχές αντικειμενοστραφούς και του οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού.
Στο περιβάλλον προγραμματισμού Alice δίνεται η δυνατότητα εξοικείωσης των μαθητών με έννοιες του προγραμματισμού όπως τη δομή ακολουθίας, δομές ελέγχου, επανάληψης, μεταβλητών, διαδικασιών (με πέρασμα παραμέτρων), συναρτήσεων σε ένα τρισδιάστατο περιβάλλον αντικειμενοστραφή και οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού. Προτείνεται για την διδασκαλία του προγραμματισμού σε Γυμνάσιο και Λύκειο.