TurtleArt
Το εκπαιδευτικό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού TurtleArt ως ένα περιβάλλον που είναι βασισμένο στη Logo, όπου μπορεί κάποιος να σχεδιάσει, απλά αλλά και ιδιαίτερα πολύπλοκα σχήματα, δημιουργώντας μια σειρά από εντολές που έχουν μορφή κομματιών πάζλ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την διδασκαλία εισαγωγικών εννοιών προγραμματισμού. Πιο συγκεκριμένα, με την χρήση του περιβάλλοντος μπορεί να επιτευχθεί εξοικείωση μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου με τον δομημένο προγραμματισμό και ειδικότερα με έννοιες όπως της ακολουθίας, της δομής ελέγχου ροής, επανάληψης, μεταβλητής, διαδικασίας όπως και αναδρομής.
GameMaker
Το περιβάλλον του GameMaker και η δημιουργία απλών παιχνιδιών σε αυτό μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη επαφή μαθητών Δημοτικού με τον προγραμματισμό. Παρομοίως η δημιουργία πιο πολύπλοκων παιχνιδιών στο GameMaker μπορεί να αποτελέσει δραστηριότητα για την διδασκαλία βασικών εννοιών του αντικειμενοστραφούς και οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού σε μεγαλύτερες βαθμίδες εκπαίδευσης.
EasyLogo
Η EasyLogo είναι ένα απλοποιημένο περιβάλλον Logo όπου ο μαθητής μπορεί να δημιουργήσει απλές ακολουθίες εντολών σχεδίασης με την μετακίνηση πλακιδίων εντολών στην περιοχή εκτέλεσης εντολών και παρέχει την δυνατότητα γνωριμίας του αρχάριου προγραμματιστή με τη δομή ακολουθίας, επανάληψης, και της διαδικασίας. Προτείνεται για την διδασκαλία των παραπάνω εισαγωγικών εννοιών του προγραμματισμού στο Δημοτικό.
AgentSheets
Το Agentsheets μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία παιχνιδιών και προσομοιώσεων από μαθητές των τελευταίων τάξεων Δημοτικού και από μαθητές Γυμνασίου στα πλαίσια εισαγωγικών μαθημάτων προγραμματισμού, δίνοντας την ευκαιρία σε αυτούς να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες του προγραμματισμού όπως ακολουθίας, δομής ελέγχου, μεταβλητής σε ένα περιβάλλον που διέπεται από αρχές αντικειμενοστραφούς και του οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού.
Scratch
Το περιβάλλον προγραμματισμού Scratch παρέχει την δυνατότητα εξοικείωσης του αρχάριου προγραμματιστή με έννοιες του προγραμματισμού όπως τη δομή ακολουθίας, μεταβλητής και λίστας (αριθμητική ή κειμένου), εκτίμηση αριθμητικών και λογικών παραστάσεων (με αριθμητικούς, συγκριτικούς και λογικούς τελεστές), δομές ελέγχου, επανάληψης, πολυνηματική (παράλληλη) εκτέλεση σεναρίων, συνεργασία και συγχρονισμός (με ανταλλαγή μηνυμάτων) και γενικότερα εισαγωγή σε έννοιες του αντικειμενοστραφή όπως και του οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού. Προτείνεται για την διδασκαλία του προγραμματισμού στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Τα πιο εξελιγμένα περιβάλλοντα BYOB και Panther, που αποτελούν επεκτάσεις του Scratch, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την διδασκαλία του προγραμματισμού στο Λύκειο.
- Έναρξη
- Προηγούμενο
- 1
- 2
- 3
- Επόμενο
- Τέλος