RoboZZle
Ένα παιχνίδι όπου ένα διαστημόπλοιο καθοδηγείται μέσα στις διάφορες πίστες του παιχνιδιού με σκοπό να επισκεφτεί όλα τα αστέρια. Η καθοδήγηση αυτή γίνεται με την χρήση-σύρσιμο κάποιων καρτελών που αντιστοιχούν σε ενέργειες και την τοποθέτηση τους στην επιθυμητή σειρά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίδειξη της έννοιας της ακολουθίας, των διαδικασιών και της αναδρομής.
Light-bot
Ελέγξτε το ρομπότ δίνοντάς του εντολές. Χρησιμοποιείστε προγραμματιστική λογική όπως και συναρτήσεις για τα πιο προχωρημένα επίπεδα.
Stagecast Creator
Το Stagecast Creator είναι ένα περιβάλλον δημιουργίας παιχνιδιών και προσομοιώσεων και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού για την διδασκαλία αρχών του προγραμματισμού. Ο ιδιαίτερος τρόπος προγραμματισμού στο περιβάλλον, μέσω της απόδοσης συμπεριφορών σε χαρακτήρες ανάλογα την θέση τους στο περιβάλλον ή και ως αντίδραση σε κάποιο συμβάν, το καθιστά κατάλληλο για διδασκαλία εννοιών του προγραμματισμού σε μικρές ηλικίες. Μέσα σε αυτό τρόπο δημιουργίας παιχνιδιών εμπεριέχονται έννοιες αντικειμενοστραφούς και οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού αλλά και πιο απλών εννοιών όπως ακολουθίας, δομών ελέγχου και μεταβλητής.
Yenka
Το Yenka Programming και Sequences είναι ένας πρωτότυπος και προσιτός τρόπος για την εισαγωγή στον προγραμματισμό των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Με την χρήση απλών διαγραμμάτων ροής επιτυγχάνεται ο έλεγχος είτε ανθρώπινων εικονικών χαρακτήρων είτε κινούμενων τρισδιάστατων σχημάτων στην οθόνη. Με αυτό τον τρόπο, είναι δυνατό να διδαχτούν έννοιες στο Yenka Sequences όπως, η βασική έννοια της ακολουθίας βημάτων, των βρόγχων επανάληψης, και διαδικασιών και στο Yenka Programming περαιτέρω έννοιες όπως η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ αντικειμένων - χαρακτήρων, δομών ελέγχου ροής, μεταβλητής, παραμέτρων διαδικασιών, τυχαίες τιμές, εντολές εισόδου/εξόδου, διαχείριση γεγονότων κ.ά.. Το Yenka Sequences μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο Δημοτικό για εισαγωγή στον προγραμματισμό με έναν άκρως ενδιαφέρων τρόπο για τους μαθητές και το Yenka Programming για την διδασκαλία πιο πολύπλοκων εννοιών προγραμματισμού στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο.
KTurtle
Το εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού KTurtle είναι Logo-like περιβάλλον που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την διδασκαλία εισαγωγικών εννοιών προγραμματισμού σε Δημοτικό και Γυμνάσιο. Με την χρήση αυτού του περιβάλλοντος, μπορεί ο νέος προγραμματιστής να εξοικειωθεί με έννοιες όπως η ακολουθία, η μεταβλητή, εντολές εισόδου-εξόδου, τις δομές επανάληψης και ελέγχου ροής, διαδικασίες (με πέρασμα παραμέτρων), αναδρομής, αριθμητικούς συγκριτικούς και λογικούς τελεστές, όπως και απλές εντολές διαχείρισης μεταβλητών κειμένου.
Kodu
Το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού Kodu παρέχει την δυνατότητα εξοικείωσης του αρχάριου προγραμματιστή με βασικές έννοιες του προγραμματισμού μέσα σε ένα περιβάλλον αντικειμενοστραφές και οδηγούμενο από γεγονότα. Προτείνεται για την διδασκαλία του προγραμματισμού στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού όπως και στο Γυμνάσιο όπου η δημιουργία παιχνιδιών σε ένα τρισδιάστατο κόσμο, με το εύχρηστο και προσιτό περιβάλλον του Kodu, μπορεί να προσφέρει ένα μεγάλο βαθμό κινητοποίησης των μαθητών.